سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 36
کل بازدید : 1364019
کل یادداشتها ها : 280
خبر مایه


- آیا میدانستید که مساحت سطح کره زمین ??? میلیون کیلومتر مربع است. با مقایسه با مساحت وسعت ایران میتوان نتیجه گرفت که ایران ??/? ? از سطح زمین را تشکیل میدهد.

- عجایب هفتگانه تاریخی: اهرام مصر، باغهای معلق بابل، مجسمه زئوس، معبد دیانا، مجسمه آپولو، آرامگاه ماسولوس، فانوس دریای اسکندریه.

- آیا میدانید ??? از ماهواره های جهان نظامی و ??? بقیه غیر نظامی است.

- آیا میدانستید ده کشور پهناور جهان بترتیب از این قرار میباشد: روسیه، کانادا، چین، آمریکا، برزیل، استرالیا، هند، آرژانتین، قزاقستان، سودان.

- چرا آب دریا شور است؟

قسمتی از نمک موجود در اب دریا از طریق فعالیت های اتشفشانی زیر ابی وارد ان میشود اما قسمت اعظم این نمک مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاک است. املاح معدنی موجود در خاک در اب باران حل میشود و از طریق رودخانه ها به دریاها حمل میگردد.انگاه زمانی که بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از اب دریا بخار میشود نمکی که در ان وجود دارد بر جای باقی میماند و این امر باعث میگردد که تراکم نمک موجود در اب افزایش یابد.امروزه میزان املاح معدنی موجود در اب دریاهای ازاد جهان 3.5 در صد استکه بیشتر انرا سدیم کلراید یا همان نمک طعام ?CINa) تشکیل میدهد.

- بر اساس یک داستان مشهور یکی از دوندگان در سال 490 قبل از میلاد خبر پیروزی اتنی ها بر پارسیان در ماراتن را به شهر اتن رساند. وی پس از رساندن خبر از خستگی بر زمین افتاد و جان سپرد.امروزه به یادبود این دونده و دوی مرگ اور او در مسابقات دو و میدانی رشته ای به نام ماراتن برگزار میشود که دوندگان مسافت 42 کیلو متر را میدوند. - آیا میدانستید که دیوار چین دو هزار و دویست سال پیش ساخته شده است که طول آن به دو هزار و هفتصد و ده کیلومتر و ارتفاع آن بین پنج تا نه متر میباشد و پهنای آن به چهار و نیم متر میرسد. - آیا میدانستی که طول ساحل دریای خزر در حدود 7000 کیلومتر است که هزار کیلومترش در طرف ایران است.

- چرا حرکت ماهواره ها از شمال به جنوب است؟

زیرا هر یک دور چرخش این ماهواره ها به دور زمین حدود ?.? ساعت طول می کشد و در طول این مدت ماهواره یک نوار مشخص از سطح زمین را پوشش می دهد و از آنجایی که در طول این مدت زمین هم در حال چرخش است در ?.? ساعت دوم یک نوار دیگر از زمین را پوشش می دهد ، در نتیجه در هر ?? ساعت یک عکس کامل از کره زمین گرفته می شود. از آنجایی که ماهواره های جاسوسی باید همه زمین را زیر نظر داشته باشند آنها را از شمال به جنوب می فرستند. نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که اگر ?? هزار کیلومتر از سطح زمین بالا برویم به مکانی می رسیم که از آنجا هر دور چرخش حول زمین دقیقآ ?? ساعت طول می کشد و همانطور که می دانیم در عرض این ?? ساعت زمین هم یک دور به دور خودش می چرخد به همین دلیل از آن مکان همواره یک نقطه از زمین را می بینیم و بر این اساس همه ماهواره های مخابراتی را آنجا قرار می دهند. این ماهواره های مخابراتی ? عدد هستند که در فضا ??? درجه با یکدیگر فاصله دارند و کل زمین را پوشش می دهند. (البته تعداد شرکتهای فرستنده این ماهواره ها زیاد است و هر یک از این شرکتها از ? ماهواره استفاده می کنند.)






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ