سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 1365188
کل یادداشتها ها : 280
خبر مایه


تصویر از آسمان قطب جنوب

تد اسکمبوس مسول بخش داده های برف ویخ درمرکز ملی کلرادودر نشست سالانه اتحادیه ژئوفیزیک دانان امریکا گفت:امروز (9آذر)دمای هوا در منطقه فلاتی شرق قطب جنوب خطالراسهای بین دوتپه آرگوس وفوجی منفی 123درجه فارنهایت (منفی 93.2درجه سانتیگراد)اندازه گیری شده  است.

 

با استفاده از داده های لندست 8 ماهواره ای جدید که ، در فوریه راه اندازی شده است وداده های 32ساله ابزارهای طیف سنج مودیس در ماهواره های ترا وآکوآی ناسا وابزارهای روی چند ماهواره دیگر،تصاویری  با رزلوشن متوسط واندازه گیری درجه حرارت ،دقیق ترین نقشه های دمای سطحی جهانی مطابق زمان ساخته شده  است، محققان شروع به بررسی این بسته کرده اندو پس از آنها متوجه ترک در برف های بین تپه های برفی بزرگ در فلات  شده و متعجب اند که اگر درجه حرارت فوق العاده کم  شودممکن است، ترک های ایجادشده به وسیله برف بر روی سطح زمین کوچک شود . این امر آنها را برای آغاز جستجویی دوباره برای یافتن سردترین مکان سیاره زمین ترغیب نموده است. [ در عکس : سردترین مناطق روی زمین  نشان داده شده است.]

سرد، سردتر ، سردترین

آنها با استفاده از ابزارهای ماهواره ای تشعشع حرارتی ساطع شده از سطح زمین اندازه گیری نموده اند.
سردترین دمایی که آنها یافته اند، در 10 آگوست ، 2010 ( زمستان در نیمکره جنوبی ) رخ داده است. درجه حرارتی اساسی است که اگر شما در موقعیت آن بر سطح برف قرارگیرید،عین آن را لمس نمایید.اسکمبوس گفت:من توصیه نمی کنم که در این مورد سردتر از یخ خشک خواهد بود.او اضافه کرد آن جا 50درجه سردتر ازهر جای دیگری است که تا به حال در آلاسکا وسیبری دیده شده است.دمای این مناطق به لطف شرایطترکیبی ،بسیاربسیار کمی باشد.اسکمبوس وهمکارانش فکر می کنند که در مرحله ثبت محدود زمانی  که آسمان روشن است دربالای تپه ها با تشعشع حرارتی ساطع شده به فضابا گرفتن سرماباعث سردتر شدن هوامی شود.همانطور که هوای سطح زمین سردتر می شود،متراکم تر نیزمی شود وشروع به سرازیر شدن به پایین تپه ها می کند تا اینکه این بست ه توده هوابا مانعی روبروشود. همانطور که اینجا ممکن است گرمای ساطع شده چندین روز برجای خودحفظ شده سردتر وسردتر شده تا اینکه در سطوح پایین توسط ماهواره ها مشاهد شود.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ