سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 41
کل بازدید : 1365065
کل یادداشتها ها : 280
خبر مایه


آدولف هیتلر،‌ رهبر سیاسی و نظامی آلمان از سال 1933 تا  سال 1945 بود. او جنگ جهانی دوم را به راه انداخت و مسئول مرگ میلیون ها انسان است.آدولف هیتلر در 20 آوریل 1889 در برونو- ام- این Braunau-am-Inn ، در مرز آلمان- اتریش متولد شد. پدرش کارمندی عادی بود. هیتلر در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد و در وین به عنوان یک نقاش برای امرار معاش به تقلا پرداخت. این جا جایی بود که بسیاری از عقاید نژادی و سیاسی او ریشه گرفتند.


در سال 1913، با وقوع جنگ جهانی اول، هیتلر به سمت مونیخ حرکت کرد. در آن جا مجروح شد و مدال گرفت. در سال 1919 به حزب کارگران آلمان که حزبی نژادپرست بود پیوست. او از خشم جناح های راست استفاده کرد. به این ترتیب که قول اصلاح و درمان افراطی مشکلات بعد از جنگ را داد. او و بسیاری دیگر یهودیان و بلشویک ها را به خاطر این مشکلات سرزنش می کردند. به دنبال آن هیتلر در سال 1921 رهبر بلامنازع آن چه شد که "کارگران آلمانی سوسیالیست ملی" (حزب نازی) نامیده می شد.


هیتلر در سال 1923 در مونیخ شورش مسلحانه ای ترتیب داد و نه ماه به خاطر آن زندانی شد. در طول این مدت او طرح ایدوئولوژی سیاسیش را پایه ریزی کرد. با آزادیش از زندان شروع به بازسازی حزب نازی کرد و برای رسیدن به این هدف از فنون ارتباطات جمعی جدید استفاده کرد. با وجود پیش زمینه در جامعه آلمان یعنی با وجود رکود اقتصادی و سیاسی و ... ، حزب نازی بیشتر رشد کرد تا جایی که در انتخابات سال 1932 بزرگ ترین حزب آلمان شد. در ژانویه 1933 هیتلر صدراعظم دولت ائتلافی شد. او به سرعت شیوه دیکتاتوری در پیش گرفت و شروع به بنیان گذاری قوانین ضد یهودی کرد. همچنین هیتلر شروع به نظامی کردن و گسترش منطقه ای آلمان کرد که به جنگ جهانی دوم منجر شد.


او با ایتالیا و سپس ژاپن متحد شد تا دول محور را به وجود آورند.


تهاجم هیتلر به لهستان در سپتامبر 1939، آتش جنگ جهانی دوم را روشن کرد. بعد از موفقیت های نظامی آلمان در دانمارک، نروژ و اروپای غربی و به زانو در آوردن بریتانیا در سال 1941، هیتلر فرمان حمله به اتحاد شوروی را صادر کرد. جمعیت یهودی های کشورهای مورد تهاجم، مورد هجوم نازی ها قرار گرفتند و بسیاری از آنها کشته شدند. میلیون ها نفر دیگراز کسانی که به عقیده نازی ها از نظر نژادی درجه دوم محسوب می شدند هم یا کشته می شدند یا باید تا حد مرگ کار می کردند. در دسامبر 1941 هیتلر به آمریکا اعلام جنگ داد. منتها جنگ در مرز شرقی و با اتحاد شوروی منابع آلمان را تحلیل برده بود. به طوری که درجون 1944، بریتانیایی ها و آمریکایی ها وارد فرانسه تحت اشغال آلمانی ها شدند. سپس نیروهای اتحاد شوروی هم پایتخت آلمان را گرفتند. به این ترتیب سرانجام هیتلر در 30 آوریل 1945 در برلین پایتخت آلمان خودکشی کرد






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ